Rady jak začít běhat + soutěž


Ač to teď venku moc na jaro nevypadá, tak už se dá konečně sportovat i venku. Běh začíná být čím dál tím více populárnější. Sama nejsem žádný běžecký expert, ale pár zkušeností už taky mám.

Narovnejte se

Nejen při běhu (ale i při chůzi) se narovnejte, nebuďte nahrbení, jako když sedíte u počítače. V podstatě jakoby vytahujete hlavu směrem k nebi. Zapojíte tak i vnitřní svaly pro stabilizaci těla a lépe se vám bude nadechovat. 

Indiánský běh

Pokud s během začínáte, střídejte běh a chůzi, na jeden zátah neuběhnete tolik a akorát vás to od běhu odradí. Experimentujte s intervaly, najděte si to pravé, co vám bude vyhovovat a postupně ubírejte chůzi.

Najděte své tempo a dýchejte

Každému vyhovuje něco jiného, proto zkuste běhat různě rychle. U sebe jsem zjistila, že když nasadím volné tempo, při kterém dokážu ještě jakžtakž mluvit, tak mi nedělá problém uběhnout delší trasu a nejsem po doběhu vyřízená.

Někdy to prostě nejde

Každý máme občas den, kdy se nám nic nechce, nebo chceme, ale tělo nám po chvilce samo řekne, že dnes není na nějaké velké výkony připravené. Pokud se hýbete pravidelně, tak v takový den netlačte na pilu a radši tělo poslechněte.

Dělejte i jiný pohyb

Běhání je fajn, ale je to v podstatě jednostranný pohyb, přidejte k běhu i další sport. Posilujte střed těla (o tom jak je důležitý jsem psala už zde) a dělejte například jógu nebo posilování (i s vlastní vahou). Budete tak tělo rozvíjet komplexněji.

Běhejte bezpečně

Dávejte pozor na to, kde běháte. Vyhýbejte se místům se špatnou pověstí, temným koutům nebo osamělým částem měst. I když už je vidět celkem dlouho i tak se najdou místa, kterým je lepší se vyhnout. Pokud při běhu rádi posloucháte hudbu (stejně jako já), nemějte ji na plné pecky nebo si dejte do ucha jen jedno sluchátko.  Ať slyšíte, co se v okolí děje. V takových případech je třeba fajn běhat se psem (a fakt nemyslím s čivavou :)), ale kdo z nás má takového čtyřnohého a poslušného kamaráda.

S tímto posledním bodem se pojí i soutěž o osobní alarm z e-shopu společnosti HQH system, který může být v takových případech (a nejen těch) velkým pomocníkem. Je malý, skladný, a když rozpojíte kovový řetízek od zbytku plastového těla, tak dělá hodně hlasitý a nepříjemný kravál. A jestli jej nevyužijete vy sami, můžete jej na ochranu věnovat vašim dětem nebo prarodičům. 


A co pro výhru udělat?
Dejte like mé stránce na facebooku. A na blogu mi napište do komentáře pod tímto článkem, jaký je váš letošní "zatím" nejdelší běh nebo pokud teprve začínáte, kolik letos chcete nejvíce uběhnout + jméno, které máte na facebooku (budu vás přes něj kontaktovat s výhrou). Výherce vyhlásím 30. dubna na facebookovém profilu.

Tak nazujte botky, co nejdříve vyběhněte a zapojte se do soutěžte o růžový osobní alarm :).
Mějte se fajn
Petra

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

3 komentáře :

  1. Ahoj,
    Facebook - Ft Cf
    Můj nejdelší běh byl letos zatím pouze 6km dlouhý, ale určitě chci trénovat a uběhnout víc :)

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Dobré rady... neběhám až tak často a dost běh střídám s jiným pohybem...ale na poslední radu ohledně hlasité hudby zapomínám...mám jí na plné pecky... užiji si tak běh na 100%, ale vím, že to není bezpečné :-(
    Letos jsem uběhla zatím jen 12 km... snad bude brzy lepší počasí :-)

    Kalamita life

    OdpovědětVymazat
  3. Já vlastně letos jakoby začínám. I když s tím začínáním - jelikož hraju i fotbal, naběhám se už tak dost na tréninku, tam si to ovšem neměřím. Ale na všem se pracuje ;)
    FB Roman Škampa

    OdpovědětVymazat