Cvičte správně a zdravě


Jsem ráda, že se čím dál tím víc lidí začíná zajímat o zdravý životní styl. Více si všímají toho, co jedí, běhají nebo dělají jiný sport. Na druhou stranu mám pocit, že si někteří mohou pohybem i ublížit, protože chtějí ty buchtičky na břiše, namakaný ruce a zadky, co nejdříve. Ve výsledku si mohou stěžovat na bolavá záda, kolena, ramena...
Od nového roku se snažím při cvičení zaměřit hlavně na správné provedení. Nejvíce je to znát když cvičím kliky. Dříve jsem jich byla schopná udělat třeba i 20 v sérii a říkala jsem si, jak jsem dobrá, ale jen do doby, než jsem se zaměřila na techniku 😁
. Teď jsem ráda, když jich dám 5 v sérii.
Ale naštěstí to neznamená, že bych ztrácela na fyzičce. Když se cviky provádí správně a člověk se na to opravdu soustředí, má to možná ještě větší efekt, než těch mých „odfláknutých“ 20 kliků. Tělo zapojí správně, a s co největším efektem právě ty svaly, které jsou potřeba.


Také sklapovačky už skoro vůbec necvičím, jednak je to nápor na záda (což při dnešním „sedavém“ životním stylu tělu celkově moc neprospívá, hodně lidí si i tak stěžuje na bolavá záda a pak se pustí do sklapovaček) a také jsou i mnohem lepší cviky, třeba ty na core… a prkno je prostě základ.
Zároveň pozoruji, že když cvičím cviky zaměřené na core, tak mám více zpevněné břicho, díky tomu, že neposiluji jen "viditelné" svaly, ale právě i ty hluboké.
Léto se nezadržitelně blíží a to, co jste nestihli v zimě, se teď nesnažte dohnat tím, že více zaberete. Sportujte pro radost, zaměřte se více na provedení, než na počet a nestresujte se, tím jak budete vypadat v plavkách, když teď nezhubnete 😊.

Užívejte si teplo a sluníčko
Petra

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

Žádné komentáře :

Okomentovat