Zapečená polenta


Tenhle recept jsem chtěla připravit už hodně dlouho, ale dostala jsem se k němu až tento víkend. Původně byl tento recept zamýšlen jako zdravější varianta Velikonoční nádivky, ale nějak jsem to propásla a už je dávno po svátcích. Dokonce mi došlo, že je to bezlepkové jídlo a pokud si koupíte instantní polentu, tak máte i s pečením do půl hodiny hotovo :).

Zapečená polenta


250g polenty
1 1/4 l zeleninového vývaru nebo vody
2 lžíce lahůdkového droždí
1 cibule
1 stroužek česneku
1 balení tofu (marinované, uzené,...)
1 balení tempehu (smažený, uzený,...)
2 hrsti nasekané hlívy ústřičné
petrželka
olej
sůl, pepř


Polentu uvaříme dle návodu s vývarem nebo vodou, do které přidáme lahůdkové droždí a sůl. Mezitím si nakrájíme cibuli dáme do větší pánve a orestujeme na oleji, aby lehce zezlátla, poté přidáme nadrobno nasekaný česnek, pokrájené tofu a tempeh a ještě chvilku restujeme. Nakonec do směsi přidáme hlívu a opepříme.
Směs zamícháme do uvařené horké polenty, přidáme petrželku a rozprostřeme do olejem  vymazaného pekáčku. Takto připravenou polentu shora zapečeme v troubě na max. stupeň cca 15 minut.

Tip: Do orestované cibulky můžete přidat trochu mleté papriky (sladké, pálivé či uzené) pro další chuť a barvu. Kromě petrželky můžete použít i jiné čerstvé bylinky, jako např.: kopřivu, medvědí česnek, jarní cibulku,...


Mějte se fajn
Petra

FitBlogies

Ahoj, jmenuji se Petra. Mám tak trochu jiný pohled na svět a snažím se i v těžkých situacích zachovat úsměv a optimismus. A co pro mě znamená být fit? Je to nejen cvičení, strava a péče o tělo celkově, ale i ta duševní stránka, kdy je člověk sám se sebou vyrovnaný. Pokud by vás cokoliv zajímalo napište mi na mail: hawlovapetra@seznam.cz

Žádné komentáře :

Okomentovat